onsdag den 31. august 2011

Livet er dejligt, når jeg om onsdagen har fri i første blok (8.50-10.40), og kun har én blok om eftermiddagen, da vi har F.E-møde. Derudover skal jeg lige på genbrugstur i eftermiddag med Frida, Andreas og Mira for at finde møbler til caféen. Det er nu ok at gå på efterskole.
Jeg havde egentlig planlagt at blive i weekenden, men min moster Sanne har tilbudt mig at assistere og være frivillig på Copenhagen Design Week.
Jeg ved egentlig ikke det helt store om det endnu, men jeg skal ringe ind og få nogle informationer omkring det - men hvad fanden, lige gyldig hvad bliver det sikkert en lækker oplevelse!
I næste weekend står der Fredericia på programmet, hvor jeg med nogle andre fra flakkebjerg skal til aktivitetsweekend for Operation Dagsværk. Alle skoler (heraf hovedsageligt gymnasier men også nogle efterskoler) bliver inviteret til at deltage i selve Operation Dagsværk dagen, men på aktivitetsweekenden vil man høre en masse oplæg om tankerne bag OD, hvad temaet er i år + der vil være workshops og hygge med en masse andre unge. 
I år er temaet Peru - unge fra hele landet tager en dag ud på arbejdspladser og giver en hånd, og pengene de indtjener vil derefter gå til et godt formål - nemlig Peru. Fokus er sat på de oprindelige folks rettigheder i Perus regnskove. 
Jeg håber det bliver fedt, og det koster utroligt nok kun 250 kr pr. person at deltage, inkl. mad, overnatning og transport. 
Her på efterskolen går det godt. Jeg er nu kommet så godt ind i hverdagen at jeg godt kan savne at være hjemme på mit værelse. Men folk er så utroligt søde og dejlige, at jeg ikke kan undvære dem. 
Bedste tidspunkt på dagen: Tiden mellem aftensmad og sengetid. Der findes nok ikke noget bedre i hele verden, end flakkebjerg efterskole om aftenen. Der kører selvfølgelig forskellige aktiviteter man kan joine ind og gå ud af (fx stikbold eller lign), man kan besøge hinandens familier, ligge i en seng og høre søde venner spille guitar eller se film på Frejas Sal. Skønt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar